Köszönjük, hogy jelentkezett a kézbesítési igazolás megismerését célzó Próbaüzemre.
                                                           
 
  Ha az üzenet nem megfelelően jelenik meg, kattintson ide »
Kérjük, erre a levélre ne válaszoljon!
 
 
 
  Tisztelt Partnerünk!


Köszönjük, hogy jelentkezett a kézbesítési igazolás megismerését célzó Próbaüzemre. Tájékoztatjuk, hogy a kézbesítési igazolás Próbaüzeme 2019. október 14-től mindhárom csatornán (e-mail, FTP szerver, Hivatali Tárhely) elérhető, tervezetten 2019. november 30-ig. Ezen időszak alatt Ön bármikor szabadon csatlakozhat a rendszerhez, vagy ki is léphet belőle.

WEBEFJ alkalmazást használó ügyfeleink számára a Próbaüzemben történő részvételi lehetőséget nem tudjuk biztosítani.

A kézbesítési igazolás megismerését célzó Próbaüzemi részvételnél az alábbiakra kívánjuk felhívni szíves figyelmét:

  • A levélküldemények feladását a legújabb, a posta honlapján elérhető Elektronikus feladójegyzék (továbbiakban: EFJ) műszaki specifikáció szerint kell előkészítenie.
  • Felkészültnek kell lennie a kézbesítési igazolás választott elektronikus csatornán (e-mail, Hivatali Tárhely, FTP szerver) történő fogadására.
  • A 8.2-es verziószámú EFJ-ben a tértivevény visszaküldési módnál minden esetben jelölni szükséges a kiválasztott elektronikus csatornára vonatkozó értéket.

Kérjük, ne feledkezzen meg arról, hogy a Próbaüzem időszaka alatt az Önök által megjelölt elektronikus csatornán biztosított kézbesítési igazolás kizárólag „minta”-ként funkcionál, emiatt a fizikai küldeményekre ugyanúgy fel kell helyeznie a papíralapú tértivevény nyomtatványt. Ez a visszaérkező papíralapú tértivevény lap lesz ugyanis a hiteles kézbesítést igazoló okirat.

Tértivevényes levélküldemények sikeres kézbesítése esetén a küldeményről kiállított „minta” kézbesítési igazolás akár 24 órán belül a rendelkezésre állhat az Ön által kiválasztott elektronikus csatornán. Amennyiben egy ilyen küldemény kézbesítési kísérlete sikertelen, úgy 14 munkanap is lehet a kézbesítési igazolás visszaadásának átfutási ideje.

Kérjük, hogy amennyiben egy küldeményről - legkorábban 14 munkanapon belül - nem kapja meg a kézbesítési igazolást, vagy a megjelölt elektronikus csatornától eltérő csatornán kapja vissza a küldemény kézbesítési igazolását, úgy jelezze ezt nekünk a Felvetel_menedzsment@posta.hu e-mail címen. A vizsgálathoz kérjük, csatolja be az érintett küldeményt tartalmazó EFJ-s adatállományt és adja meg az érintett küldeményazonosító(ka)t és ismertesse az ön által tapasztaltakat.
 
 
 
  A Próbaüzemben az egyes elektronikus visszaadási csatornák esetében az alábbiak a legfontosabbak:

I. A kézbesítési igazolás visszaadása e-mailen

Amennyiben Ön e-mail-ben kéri vissza a kézbesítési információkat:

  • A 8.2. verziószámú EFJ-s adatállományokban a tértivevény visszaküldési módnál, a „3”-as értéket kell megjelölnie ahhoz, hogy a visszaadást ezen az elektronikus csatornán biztosíthassuk Önnek.
  • A beküldött EFJ-ben a feladói e-mail cím mezőt kötelező kitöltenie, ugyanis erre az e-mail címre adjuk vissza a „minta” kézbesítési igazolás.
  • A kézbesítési igazolások küldeményenként állnak elő. Elektronikus levélben küldjük meg azt az URL címet, melyen keresztül letölthető az adott küldemény kézbesítési igazolása (PDF állomány formájában).

II. A kézbesítési igazolás visszaadása FTP szerveren keresztül

  • Onnantól tud a Próbaüzemben részt venni, ha a szerverkapcsolt rendelkezésre áll és a kézbesítési igazolás eléréséhez szükséges beállítások megtörténtek.  
  • A levélküldemények feladását a legújabb, a posta honlapján elérhető Elektronikus feladójegyzék (továbbiakban: EFJ) műszaki specifikáció szerint kell előkészítenie.
  • Felkészültnek kell lennie a kézbesítési igazolás FTP szerveren történő fogadására.  
  • A 8.2. verziószámú EFJ-s adatállományokban a tértivevény visszaküldési módnál, a „2”-es értéket kell megjelölnie.
  • A beküldött elektronikus feladójegyzékek felvételéről szóló visszaigazolást továbbra is az előzetesen beállított „KI” elnevezésű mappában fogja megtalálni.
  • A kézbesítési igazolások a szerveren a „Megállapodás” mappán belül naponta létrejött dátum mappába kerülnek majd visszaküldésre. Ez a mappa azokat a kézbesítési igazolásokat fogja tartalmazni, melyek az adott dátum előtti napon kerültek kézbesítésre, vagy kézbesíthetetlenek voltak és még nem kerültek ki a szerverre.
  • Amennyiben még nincs FTP szerverkapcsolata, kérjük, vegye fel a kapcsolatot kijelölt postai kapcsolattartójával.

III. A kézbesítési igazolás visszaadása Hivatali Tárhelyen (Hivatali kapun) keresztül

Amennyiben Ön Hivatali kapun keresztül kéri vissza a kézbesítési információkat, úgy:

  • Onnantól tud a Próbaüzemben részt venni, ha előzetesen megadta annak a Hivatali Tárhelynek a KRID azonosítóját, amelyiken fogadni szeretné azokat és a szükséges beállítások megtörténtek. Ha még nem adta át a szükséges adatokat, kérjük, az ITT elérhető adatlapon ezt tegye meg.
  • Egy megállapodás azonosítóhoz egy KRID azonosítót tudunk beállítani. Így a beállítástól kezdve a küldeményfelvételről visszaadott felvett.xml fájl, valamint a kézbesítési igazolás is az Ön által megadott KRID azonosítóra fog visszaérkezni.
  • A beállításokat követően a 8.2. verziószámú EFJ-s adatállományokban a tértivevény visszaküldési módnál, a „4”-es értéket kell megjelölnie.
  • A Hivatali kapun keresztüli adatkommunikáció technológiai útmutatóját honlapunk EFJ oldalán a Tájékoztatók között van lehetősége megtekinteni, letölteni.
 
 
 
  A kézbesítési igazolás éles üzleti bevezetéséről, a legfontosabb információkról a későbbiekben tájékoztatjuk.  
 
 
  Üdvözlettel:

Magyar Posta Zrt.
 
 
 
  Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) a természetes személyek személyes adatainak védelméről szól. Jelen levelünkkel Önöket - a szerződéskötéskor megadott kapcsolattartói e-mail címen - cégként szólítjuk meg, így megkeresésünk nem tartozik a GDPR hatálya alá.

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban kérdése van, keresse fel személyes értékesítőjét.
Kérjük, erre a levélre ne válaszoljon!